Symptoom herkenning: Wat willen de symptomen van mijn patiënt zeggen?

Osteopathy Academy - Fico

Fico-gebouw

Santvoortbeeklaan 23

2100 Deurne (Antwerpen)

Antwerpen

Introductie

Als osteopaat weet je beter dan wie ook dat bij patiënten op de plaats van de symptomen de oorzaak meestal niet te vinden is. Toch blijft de interpretatie van wat een patiënt zijn of haar symptomen en testen zeggen, dikwijls moeilijk. Wat wil de patiënt zijn lichaam ons vertellen?

Van anamnese vragen, manuele testen, stethoscopie, bloeddruk meting, otoscopie tot urine onderzoek toe; tijdens dit post graduaat bekijken we het hele proces van symptoom herkenning en differentiaal diagnostiek op een diepgaande manier.
Naast diagnose stelling gaan we ook kijken naar het herkennen van red en yellow flags per symptoom waar een patiënt zich mee kan presenteren. En welke testen je dan best kan voorstellen? Wanneer vraag je om een MRI of een CT? Wat is beter in welk geval. Wat willen urinewaarden voor een osteopaat zeggen?
Naast de praktische cursus van 3 dagen krijg je een fors naslagwerk mee naar huis dat je helpt om in de vele symptomen het bos terug door de bomen te leren zien.

Datum
18 - 19 - 20 juni 2020 (do - vrij - za)

Cursusdatums

Start op: donderdag 18 juni 2020
donderdag 18 juni 2020

Praktische informatie

Gegeven door

Tim Daelemans Alain Vermeersch

Prijs

600€ KMO-portefeuille voor studenten uit Vlaanderen is mogelijk.

Neem contact op met

Symptoom herkenning: Wat willen de symptomen van mijn patiënt zeggen?
Gelieve via dit contactformulier geen reclame te versturen van welke aard ook. Misbruiken zullen aangeklaagd en aangerekend worden volgens het KB van 4 april 2003.

Osteopathy Academy - Fico

Fico-gebouw