Terug naar boven

Vragen van organisatoren

1. Praktijk aanmelden / inloggen
Hoe kan ik mij aanmelden?
  • Klik bovenaan rechts op 'Schrijf je in als organisator' om naar het aanmeldingsformulier te gaan. Vul je voornaam, naam en emailadres in. Let op: gebruik het correcte e-mailadres, want naar dit e-mailadres wordt je bevestigingslink doorgestuurd. Duid aan dat je akkoord gaat met disclaimer en de gebruikersvoorwaarden, kopieer bij de spam-controle in het kadertje de letters of cijfers en klik op 'Registreren'. Hierna krijg je een e-mail om je opgegeven emailadres te verifiëren. Dit kan enkele minuten duren. Kijk ook of deze misschien terecht gekomen is in je spambox of map met ongewenste berichten.
  • Na bevestiging van je emailadres, klik je op 'login' om naar de login pagina te gaan. Vul je emailadres en je gekozen wachtwoord in. Klik op LOGIN.
  • Je kan nu jouw gegevens ingeven. Na bewaring is je profiel aangemaakt en ontvang je een uitnodiging tot betaling. Je profiel (incl. je aangemaakte activiteiten) komt online na verwerking van je betaling (reken hiervoor op 5 tot 10 werkdagen)
Wat kost een vermelding?
Ik heb geen login-mail ontvangen. Wat moet ik doen?
  • Het kan enkele minuten duren voor je de login-mail ontvangt.
  • Controleer of de login-mail in je map met ongewenste berichten of spambox zit. Is dit het geval, klik dan op ‘verplaatsen naar inbox’ of ‘not spam’ en neem onze contactadressen op in je contactenlijst (info a vind-een-osteopaat.be). Zo komen de aanmeldingen van nieuwe patiënten ook in je inbox terecht.
    Bij een gmail-account kan je best via de standaard website inloggen (www.gmail.com. Dus niet via het mail-programma op je tablet of smartphone). Aan de linkerkant klik je op 'meer' en ga je naar 'Spam'. Klik op 'niet-spam'.
  • Vind je geen e-mail in je inbox noch bij je ‘ongewenste berichten’ of ‘spam’, klik dan op 'contacteer webbeheerder' onderaan de website en omschrijf hier je probleem. Vermeld ook zeker je telefoonnummer.
Hoe log ik me in?
  • Om in te loggen klik je rechts bovenaan de pagina op ‘LOGIN’ (dus niet op ‘Schrijf je in als osteopaat’). Vul hier je gebruikersnaam en wachtwoord in.
  • Als je een nieuw wachtwoord aangevraagd hebt, gebruik dan de meest recente link. Elke link kan je maar 1 maal gebruiken.
  • Als je problemen ondervindt met het inloggen, stuur ons een bericht via ‘contacteer webbeheerder’ en vermeld je voornaam, naam, probleem en je telefoonnummer
Ik heb me foutief ingeschreven als osteopaat, maar wens me in te schrijven als organisator (of andersom). Wat moet ik doen?
  • Je emailadres is tevens je login en is gekoppeld aan 1 profiel, een profiel als osteopaat OF als organisator.
  • Wens je hetzelfde emailadres opnieuw te gebruiken, dan kan je via het contactformulier een email sturen met de vraag het foutief aangemaakte profiel te verwijderen. Na bevestiging kan je opnieuw aanmelden en een profiel aanmaken als osteopaat.
Kan ik mijn wachtwoord zelf veranderen?
  • Eens je ingelogd bent en de noodzakelijke gegevens ingevuld hebt, kan je je wachtwoord zelf veranderen in een door jou gekozen wachtwoord, via het tabblad ‘inloggegevens’.
2. Profiel ingeven / aanpassen
Wat moet ik zeker op mijn profiel plaatsen?
  • Vul zoveel mogelijk informatie in, zowel praktische informatie als een goede beschrijving van de cursus, workshop of opleiding. Hoe duidelijker de informatie, hoe gemakkelijker mensen kunnen kiezen voor jouw cursus, workshop of opleiding. Ook een sprekende foto of logo zorgt voor een beter beeld van jouw activiteit.
  • Kies een duidelijke ‘korte omschrijving’. Deze zal te zien zijn bij de zoekresultaten en is het eerste wat mensen aanspreekt. Zet er het thema in en wat het doel is van jouw activiteit.
  • Kies je thema’s zorgvuldig. Dit is belangrijk om gevonden te worden via de zoekfunctie van de site.
  • Neem de tijd om je voorstellingstekst op te maken. Hier kan je meer algemene informatie geven over je organisatie (bijv. visie, doel, werking,…)
  • Je kan van zowel je organisatie als van je activiteit een foto plaatsen.
Is het belangrijk om een foto op mijn profiel te plaatsen?
  • Een activiteit of organisatie met een foto of logo wordt meer gecontacteerd, neem dus de tijd voor het zoeken van een passende foto.
Hoe maak ik mijn profiel volledig?
  • Log in en selecteer het profiel dat je wenst aan te vullen. Je kan alle onderdelen doorlopen door onderaan op 'volgende' te klikken of door bovenaan te gaan naar de verschillende tabladen.
  • Maak je activiteit ook zo volledig mogelijk. Bij de thema’s kan je je selectie maken het thema vast te houden en te verslepen. Dit doe je als volgt: Plaats je cursor in het midden van het thema. Klik op de linker muisknop en hou deze ingedrukt. Versleep met de muis het thema naar de plaats waar je het thema wil hebben. Laat de linker muisknop los als het thema op de juiste plaats staat.
  • Stel de volgorde van belangrijkheid in door de geselecteerde thema’s te verslepen zoals hierboven beschreven.
  • Plaats ook een foto en een uitgebreide persoonlijke tekst.
Kan ik zelf de gegevens van mijn persoonlijke pagina aanpassen?
  • Je kan alle gegevens van je profiel (zoals je adres, persoonlijke tekst, foto enz.) zelf aanpassen, nadat je je ingelogd hebt. Ook je activiteiten kan je bijwerken. Enkel de startdatum, gemeente en periodetype kan niet worden veranderd eens je activiteit actief gezet is.
  • Verander echter je naam en gemeente (en bij je activiteiten de titel) enkel indien dit echt noodzakelijk is. Deze gegevens bepalen het webadres (de url) van je persoonlijke pagina en na elke aanpassing ben je een tijdje minder vindbaar in Google.
Ik wil mijn emailadres veranderen. Hoe doe ik dat?
  • Na inloggen, klik je aan de rechterkant op 'inloggegevens' (scrol naar onder op smartphones). Vul je huidig wachtwoord en je gewenst emailadres in.
    Klik onderaan op 'Wijzig'.
  • Een bevestigingsmail wordt verzonden naar je nieuw emailadres. Klik op de link om de wijziging door te voeren. Pas nadien is je emailadres aangepast.
    Indien je de bevestigingsmail niet ontvangt, kijk dan ook zeker bij je spam-berichten of ongewenste mail. Markeer deze dan als niet-spam of 'veilig'.
    Voeg onze contactadressen ook toe in de contactenlijst van je nieuw emailadres (info@vind-een-osteopaat.be).
  • Kijk na of alles vlot verloopt! Stuur jezelf hierna zelf een aanvraag vanuit je profiel en kijk of deze goed toekomt.
Waarom zijn mijn aanpassingen niet direct zichtbaar op mijn profiel?
  • Als je een pagina bekijkt op het internet, slaagt jouw computer deze pagina op. Bij het opnieuw bekijken van deze pagina zal jouw computer in eerste instantie de oude gegevens tonen, of soms een mix van de oude en nieuwe gegevens. Pas na enige tijd (soms pas na enkele dagen) of na verwijderen van jouw browsergeschiedenis zal jouw computer de nieuwe info tonen. De pagina is m.a.w. wel aangepast, maar jouw computer toont nog de oude pagina.
3. Online betaling & facturatie
Hoe betaal ik de verlenging van mijn profiel?

Voor de verwerking van de betalingen van de profielen werken we samen met Mollie Payments, een geheel veilig platform die ervoor zorgt dat jij eenvoudig in een mum van tijd je profiel kan verlengen.

  • Klik op Verleng dit profiel in de herinneringse-mail die je van ons ontvangen hebt. Deze link zal je naar de betalingspagina leiden. Is je profiel offline, dan kan je ook via je Betalingsoverzicht verlengen door op Plaats actief te klikken.
  • Kies de duur van je verlenging. Je hebt de keuze tussen 1 jaar, 2 jaar of 3 jaar.
  • Selecteer welk betalingsmiddel je wenst te gebruiken om je verlenging te betalen. Van Bancontact over VISA tot een overschrijving, er zijn heel wat mogelijkheden.
  • Kies je voor Bancontact of een ander direct betalingsmiddel, dan word je meteen naar de betaalpagina geleid. Je betaling wordt meteen verwerkt en je profiel wordt dus ook onmiddellijk verlengd. Je ontvangt je factuur na enkele minuten in je inbox.
  • Kies je voor een overschrijving, dan word je naar een overzichtspagina geleid met alle informatie die jij nodig hebt om je overschrijving uit te voeren. Na uitvoering van de overschrijving dien je rekening tot houden met een verwerkingsduur van 1 tot 3 werkdagen. Zorg ervoor dat het bedrag, de mededeling en het rekeningnummer zeker kloppen. Indien het systeem je betaling niet kan herkennen zal je betaling teruggestort worden en dien je de betaling opnieuw uit te voeren.

Loopt er iets mis tijdens je betaling of heb je verdere vragen over je betaling, neem dan contact op met het webbeheer.

Ik wens de betaalgegevens opnieuw te ontvangen. Hoe doe ik dit?
  • Log je in en klik rechts in de zijbalk op het onderdeel 'Betalingsoverzicht'.
  • Klik op het envelopje achter je betaling: 'Stuur me de e-mail met betalingsgegevens opnieuw'.
  • Indien je jouw betalingsorder niet terugvindt onder 'Betalingsoverzicht': contacteer dan het webbeheer.
4. Domiciliëring en profielverlenging
Waarom ontvang ik eerst een uitnodiging tot betaling en erna pas de factuur?

Vind een Osteopaat.be wil de organisatoren elk jaar vrij laten kiezen of ze hun vermelding wensen te verlengen en voor hoeveel jaar.
Daarom werken we dus NIET met een abonnementsysteem, waarbij je, als je jouw eventuele opzeg niet op tijd zou gegeven hebt, je verplicht zou zijn om toch de factuur te betalen. Wij zenden dus inderdaad eerst geheel vrijblijvend een uitnodiging tot betaling.

Na ontvangst en verwerking van je betaling krijg je automatisch de factuur via email toegezonden. Indien je met Bancontact, VISA, iDeal of een banking app betaalde, wordt je betaling meteen verwerkt. Indien je per overschrijving betaalde, vragen we je om rekening te houden met een verwerkingsduur van 1 tot 3 werkdagen.

5. Meerdere profielen / meerdere websites
Ik ben ingeschreven op één van jullie websites. Kan ik me ook aanmelden op één van jullie andere websites?

Als organisator heb je maar één profiel nodig om je activiteiten kenbaar te maken op alle andere websites. Bij het opmaken van je activiteit kan je dan kiezen op welke van de andere website je je cursus, workshop etc. vermeld wenst te zien. Vanuit die activiteitspagina kunnen bezoekers steeds doorklikken naar je persoonlijk profiel.

Ik heb een cursus geplaatst. Kan ik deze ook plaatsen op één van jullie andere websites?

Dat kan zeker! Het is zeer eenvoudig om je activiteit op één of meerdere van onze websites bekend te maken. Bij het invullen van de gegevens van je activiteit vind je onderaan een overzicht weer van al onze beschikbare websites. Vink daar de websites aan waarop je je activiteit vermeld wil zien. Houd er rekening mee dat het gebruikelijke aantal credits per website wordt aangerekend.

TIP: Plaats je cursussen steeds zo vroeg mogelijk online. Zo hebben geïnteresseerden zo veel mogelijk tijd om je te contacteren en bereik je ook meer bezoekers.

Als ik mij inschrijf als organisator, verschijn ik dan ook in de lijst van de osteopaten?

Nee, wanneer je je inschrijft als organisator ben je niet vindbaar via de zoekfunctie en verschijn je dus ook niet in de lijst van therapeuten.

Wil je naast het organiseren van activiteiten ook je praktijk uitbouwen, dan kan je best een osteopatenprofiel aanmaken. Op die manier kan je probleemloos activiteiten aanmaken EN jezelf profileren als osteopaat.

6. Weergave profiel
De betaling is reeds enkele dagen geleden uitgevoerd, maar ik vind mijn profiel niet terug op de site. Hoe komt dit?

Het verwerken van je betaling kan, afhankelijk van je betalingswijze, meteen gebeuren of één tot drie werkdagen duren (in het geval van een overschrijving). Houd dus rekening met die mogelijke verwerkingsperiode wanneer je je betaling uitvoert. Controleer ook zeker of je je profiel opzoekt op de juiste website. Je profiel is namelijk steeds gebonden aan één van onze websites.

Is je profiel na drie dagen nog steeds niet te vinden, kijk dan eerst even na of de betaling weldegelijk is uitgevoerd. Vulde je bijvoorbeeld een foute mededeling of een fout bedrag in bij je overschrijving, dan zal het geld teruggestort worden en dien je de overschrijving opnieuw uit te voeren.

Verliep alles zoals het moet, maar staat je profiel nog steeds niet online, dan kan contact met ons opnemen via het contactformulier.

7. Cursussen plaatsen - credits
Hoe plaats ik een cursus, workshop of opleiding?

Wanneer ik al een persoonlijk profiel heb als osteopaat

  • Log in met je inlog-gegevens (emailadres en wachtwoord).
  • Om een cursus, workshop of opleiding te kunnen plaatsen, heb je credits nodig. Deze kan je bestellen door bij onderdeel ‘Cursussen’ bovenaan de pagina te klikken op ‘Credits ’. Zodra de betaling ontvangen is, kunnen de credits gebruikt worden. Je kan wel al gerust de gegevens van jouw activiteit invullen. Je activiteit komt dan automatisch online na het verwerken van je betaling.
  • Bij het onderdeel ‘Cursussen’ kan je een cursus, workshop of opleiding invoegen door op ‘Activiteit toevoegen’ te klikken. Vul hier de informatie over jouw activiteit in. Vul zoveel mogelijk informatie in.
  • Plaats je activiteit steeds zo lang mogelijk op voorhand online.

Wanneer ik nog geen persoonlijk profiel heb

  • Om een cursus, workshop of opleiding te plaatsen moet je eerst geregistreerd zijn.
  • Wens je een profiel als osteopaat, registreer dan eerst als osteopaat. Hierna kan je activiteiten plaatsen zoals hierboven beschreven.
    Wens je enkel een profiel als organisator, registreer dan als organisator.
  • Vul je naam en emailadres in. Hierna krijg je een e-mail met met bevestigingslink. Dit kan enkele minuten duren. Kijk ook of deze misschien terecht gekomen is in je spambox of map met ongewenste berichten. Na bevestiging van je emailadres kan je verder inloggen.
  • Je kan nu jouw gegevens inbrengen door telkens op 'volgende' te klikken. Eens volledig ingevuld wordt het profiel aangemaakt en kan je verder ook activiteiten aanmaken zoals hierboven beschreven.
Ik wil meer activiteiten plaatsen maar mijn credits zijn op. Wat moet ik doen?

Je kan ten allen tijde extra credits aankopen. Dat kan je doen door in te loggen en aan de rechterzijde van je scherm op Cursussen & training te klikken. Daar zie je de knop Credits kopen. Klik je op die knop, dan kan je kiezen hoeveel credits je wenst aan te kopen en kan je je bestelling afronden. Na verwerking van je betaling worden de credits meteen aan je account toegevoegd.

Had je al activiteiten aangemaakt en opgeslagen maar nog niet online geplaatst wegens een tekort aan credits, dan zullen deze activiteiten automatisch online geplaatst worden.

Het thema van mijn cursus staat niet in de lijst. Kan ik deze laten opnemen?
  • Als het thema van je cursus, workshop of opleiding niet in de lijst staat, kan je via het contactformulier vragen om deze te laten opnemen.
8. Sociale netwerken
Hoe plaats ik een link van mijn profiel op mijn sociaal netwerk zoals Facebook, linkedin,...
  • Facebook, linkedin,… zijn mooie wegen om je praktijk kenbaar te maken. Dit doe je als volgt:
    • Facebook:
      1. Like onze facebookpagina, rechts bovenaan de pagina. Zo ontvang je al onze posts. Deel deze af en toe zodat ook je vrienden deze posts kunnen ontdekken.
      1. Plaats een link naar Vind-een-Osteopaat.be en je profiel op je prikbord door een bericht te plaatsen waarin het webadres voorkomt (www.vind-een-osteopaat.be en/of je eigen webadres die bovenaan in de balk verschijnt wanneer je op je profiel bent). Vraag aan je vrienden en familie om dit bericht te ‘delen’ en te 'liken'. Herhaal dit af en toe.
    • LinkedIn:
      1. Zoek VindeenOsteopaat .be op LinkedIn bij personen en maak connectie met ons.
      1. Deel gerust ons profiel met vrienden en collega’s of verras ons met een aanbeveling of deskundigheid! Ook zo sta je extra in de kijker.
      1. Plaats op je eigen LinkedIn-profiel bij ‘websites’ een link naar je profiel op Vind-een-Osteopaat.be en geef het een titel (Kies ‘Ander’ bij ‘Maak een keuze…’): vb. Mijn pagina op Vind-een-Osteopaat.be
  • Het delen van de link naar je profiel heeft een zeer positieve invloed op de weergave van je profiel in Google!
Hoe plaats ik een link van mijn profiel op mijn sociaal netwerk zoals Facebook, Twitter, Google+,...

Sociale media zoals Facebook en LinkedIn zijn de perfect platformen om je praktijk beter kenbaar te maken, en Vind een Osteopaat.be kan je daarbij helpen:

Facebook

  • Like onze Facebookpagina. Zo ontvang je steeds het laatste nieuws en krijg je alle interessante content te zien.
  • Deel onze berichten af en toe via je persoonlijk en je zakelijke Facebook. Zo houd je je vrienden, collega’s, familie en klanten op de hoogte van waar je mee bezig bent.
  • Plaats een bericht met daarin een link naar je profiel. Zo komen meer mensen op je profiel terecht.

LinkedIn

  • Zoek Vind een Osteopaat.be op LinkedIn en voeg ons toe aan je netwerk.
  • Deel gerust ons profiel met vrienden en collega’s of verras ons met een aanbeveling of deskundigheid! Ook zo sta je extra in de kijker.
  • Plaats op je eigen LinkedIn-profiel bij ‘websites’ een link naar je profiel op Vind-een-Osteopaat.be en geef het een titel (Kies ‘Ander’ bij ‘Maak een keuze…’): vb. Mijn pagina op Vind-een-Osteopaat.be

Hoe meer linken naar je profiel Google kan terugvinden, hoe hoger je profiel getoond wordt in de zoekresultaten bij bepaalde zoekopdrachten. Zet jezelf dus in de kijker!